Tuesday, October 6, 2009

LEBARAN 2009



Syawal kali ini kami memilih warna merah darah dan coklat sebagai warna tema. Sehari sebelum raya dah sampai ke Sungai Petani tapi hati sebenarnya berada di Klang. Masih teringat nostalgia pagi raya bersama arwah mak dan bapak. Rasanya baru semalam beli barang2 persiapan raya bersama mak dan adik2 lain di Pekan Kapar, port wajib kami shopping. Semuanya dalam keadaan serba sederhana. Yang tersurat nampak gembira, jauh tersirat seribu kesayuan..

Malam tadi sempat juga keluar ke jam besar ikut cik abang meninjau kemeriahan malam raya sambil cari baju melayu johor untuk abah. Mencabar sungguh. Dua jam cari baru jumpa. Warna coklat, saiz m.

Pagi raya mod zara dah tak ok. Mana tidaknya, luka di hidung dan selesema pulak tu. Doklah merengek saja nak dengan mama.. Sesi bersalaman pagi tu memang terasa sangat sayu berbanding sebelumnya. Hanya tangan bapa dan mama mertuaku yang tinggal untukku cium menggantikan mak dan bapak dan pastinya tangan suami tersayang.. Kali ni si kecik zara pun dah pandai bersalam.. Selain tu, zara juga lah tolong dok 'mengemas' balang2 kuih yang cantik atas meja tu. Juadah pagi raya? Nasi impit, rendang, kari daging, lontong.. Mak mertua emmang chef yang hebat!!! Nyum nyum..








No comments:

THROWBACK GAMBAR-GAMBAR MASA MENGANDUNGKAN MIA

  Harini nak share gambar-gambar masa mengandungkan Mia. Ya, besarnya perut tu macam ada bantal. Mengandungkan Mia mudah saja, sama ma...