Friday, June 1, 2012

Filem Untuk Ibu-Ibu Mengandung & Encik Suami


Gila wayang? Jawapannya ialah YA. Baru-baru ni, menonton filem lakonan JLO WHAT TO EXPECT WHEN YOU'RE EXPECTING di GSC MV. Apa nak komen ya mengenai filem ni? 

Pertama sekali, saya menonton filem ini sebab minat dengan JLO. Dia pelakon yang hebat dan kedua, mengisahkan 5 cerita berbeza ibu-ibu mengandung. Dua pasangan keluarga Cooper, selebriti, fotografer yang tak mampu menjadi seorang ibu dan pasangan ibu muda - One Night Stand.

Antara banyak2 pasangan, saya sangat suka pasangan Cooper- ahli sukan veteran yang berkahwin dengan wanita muda. Dilema bila menjadi ibu tiri kepada anak yang telah berkahwin dan lebih tua daripadanya. Tetapi dia sangatlah positif dan sangat mementingkan ikatan kekeluargaan. Lagi cute.. dia sering menganggap mengandung ini satu keajaiban yang indah. ;) Yang paling menarik bila masing2 nak bersalin, dia yang mengandungkan anak kembar cuma bersin dan selamat melahirkan anak pertama.. haha..

Juga, pasangan JLO (lupa namanya dalam filem tu). Punya pasangan yang sangat kacak, namun dia tidak mampu melahirkan anak kerana masalah kesihatan yang dialaminya. Bagaimanapun, dia bertuah kerana memiliki pasangan yang sangat mencintai dirinya seadanya. Meskipun hanya mengambil anak angkat yang jauh berbeza warna kulit dan nun jauh di pedalaman, tergambar betapa gembiranya dia menjadi seorang ibu walaupun bukan dari darah dagingnya sendiri.

Kisah menarik hanya plot penceritaan yang agak perlahan. Dan baby pun dok aktif menendang.. macam tau2 je mama dan abah tengok filem apa .. ;)

Bagusnya tengok cerita ni bersama suami, secara tak langsung membuatkan suami lebih peka perbezaan dan perubahan yang berlaku pada si isteri tatkala mengandung. 9 bulan bukanlah tempoh yang pendek, malahan perhatian dan kasih sayang encik suami amatlah diharapkan dengan sokongan yang tidak berbelah bahagi buat si isteri. Jadi, ajaklah suami masing-masing tengok filem ni bagi yang tengah mengandung macam saya ;)

No comments:

THROWBACK GAMBAR-GAMBAR MASA MENGANDUNGKAN MIA

  Harini nak share gambar-gambar masa mengandungkan Mia. Ya, besarnya perut tu macam ada bantal. Mengandungkan Mia mudah saja, sama ma...