Tuesday, May 12, 2009

SELAMAT HARI IBU..

Kasihnya Ibu

Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa berada

Berkorban raga
Rela binasa
Berkorban nyawa
Tanda kasihnya

Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa

Biar pun jiwa
Akan tersiksa
Ikhlas dan rela
Asal kau bahagia

Agak lama tak 'update' blog ni. Almaklumlah bercuti lama.. Banyak cerita nak Julia kongsi. Namun, tanggal 10 Mei cukup pererti buat seorang bergelar ibu, termasuklah saya sendiri.. Tahun kedua bergelar ibu.. Bila dihayati lagu ni, memang begitu meruntun hati. Al Fatihah untuk arwah emak, insan yang paling kusayang dunia dan akhirat, Allahyarhamah Tuzainah Bt Dasuki.. Suka dukamu menjadi pedoman untuk anakmu melayari kehidupan.. Kekuatan dan kelembutanmu menjadi inspirasiku sepanjang kehidupan.. Moga rohmu ditempatkan dikalangan hambaNYA yang dikasihi.. Amin..

Juga untuk ibu mertua, Latifah Abdul Rahman yang sangat hebat memasak.. Sayang mama!!! Tak lupa juga untuk semua bloggers dan followers yang bergelar ibu..

Apa hadiah dari suami? Cik abang pagi-pagi dah suap coklat ferrero rocher dan bawak makan pasemboq kat padang kota.. syok sungguh.. tunggu entry seterusnya pasal pasemboq yea..

4 comments:

Hafiz.jewel said...

Takziah dan alfatihah buat ibu tersayang cik julia, semoga rohnya dicucuri rahmat.. dan selamat hari jugak kepada cik julia (w'pun br tahun ke2 kan.. tapi ibu x mengenal usia.. cheewah.. hehe..

semoga dilain masa berjumpa lagi ye cik julia. Salam pengenalan dari kami.. Chaiyoo' Chaiyooo' hafizjewel team..

Kerabat Sahabat Kajang Berlipat said...

Slm Julie..tak tlewat rasanya untuk mengucapkan Selamat Hari Ibu..tahun kedua Julie jd ibu ,KSal lak yg ke 21 tahun jd ibu. Moga mnjadi ibu yang terbaik antara yang terbaik. Caiyoo..lah.

black_canary said...

tahun ke2 dik?...baru tu...al-fatihah buat ibu adik yg telah lama pergi...TETAPI seperti semalam dia menyahut panggilan Illahi...
Jasa para ibu mana mungkin diganti

azieazah said...

Selamat Hari Ibu juga buat semua para ibu...

JULIAAAA...

THROWBACK GAMBAR-GAMBAR MASA MENGANDUNGKAN MIA

  Harini nak share gambar-gambar masa mengandungkan Mia. Ya, besarnya perut tu macam ada bantal. Mengandungkan Mia mudah saja, sama ma...