Wednesday, July 22, 2009

Funfairlicious..


Happy family@fun fair.. haha



Isi perut dulu.. Layan mamak sat



Regangkan tangan..



Zara dan Cik Nana..



Bila bercakap mengenai funfair pastinya anda juga terkenang zaman kanak-kanak kan. Hadiah, konsert rock dan banyak lagi. Tapi itu mungkin salah satu perkara yang saya teringin nak buat dan lakukan ketika zaman kanak-kanak dulu tapi tidak tercatat jua akhirnya..

Hanya di blog ini saya kongsikan cerita ini. Bukannya tiada funfair pernah diadakan ketika itu. Cumanya, ketika itu arwah mak selalu pesan untuk berjimat cermat. Yelah, keluarga pun bukannya senang sangat. Jadi, daripada gunakan duit tu untuk bermain, saya fikir lebih baik gunakannya ketika ia benar-benar diperlukan. Walaupun ramai kawan-kawan yang bercerita tentang keseronokan ke sana, namun terpaksa mengeluarkan sejumlah wang untuk mendapatkan hadiah yang ditawarkan.. Ada satu hari tu, saya teringin benar nak pergi. Naik basikal ke simpang untuk ke fun fair.. Mungkin dah bukan rezeki.. Fun fair tu dahpun tutup.. Sedih jugalah.

Sejak hari itu, perasaan untuk ke fun fair semakin pudar dan hampir hilang. Sampailah dah besar panjang baru dapat rasa apa yang diceritakan 'keseronokan funfair' di Genting Highland. Bezanya, kos pun berkali ganda. Tapi biasa je.. Nak juga rasa funfair kampung.. Selama ni dok lalu je..

Satu hari, terfikir nak ajak cik abang singgah Funfair dekat2 umah di Klang. Dah alang2 lalu.. apa kata singgah, Nasib cik abang tak kisah.. Konon2 jek berani. Naik buai pusing terasa macam nak bersalin kecutnya. Si kecik zara pulak relaks je macam tak ada apa.. Haha..

Inilah antara koleksi gambar yang sempat kami snap untuk dikongsi bersama anda..

No comments:

THROWBACK GAMBAR-GAMBAR MASA MENGANDUNGKAN MIA

  Harini nak share gambar-gambar masa mengandungkan Mia. Ya, besarnya perut tu macam ada bantal. Mengandungkan Mia mudah saja, sama ma...