Tuesday, January 12, 2010

Cerita Awal Tahun



Lama bercuti bersalin, berdebar sangat-sangat nak masuk kerja. Banyak sebab debaran tu sebenarnya. Dapat warga kerja baru di KLfm. Selamat datang kak Leez. Kak Leez sebenarnya bukanlah orang baru di RTM. Dulunya dj di Klasik Nasional sebagai part time dan sekarang telah menjadi kakitangan tetap. Kalau nak kenal siapa dia, klik saja untuk ke blog Kak Leez ni. Dan lagi, Julia kembali memulakan tugas pada 4 Januari, sama dengan budak masuk sekolah. Perasaan seronok dan bersemangat memulakan tahun baharu di KLfm. Dan paling mendebarkan, baca Buletin Kota jam 6petang 4 Januari. Siapa kata mudah baca berita walaupun 5 minit? Sejak kecil, Julia idamkan dua kerjaya iaitu sebagai dj dan pembaca berita. Sekarang, dj dah jadi, walaupun bukan berita tv tapi berita radio pun dah memadai. Yelah.. rasa tak cukup cantik nak keluar tv baca berita. Hehe..

Setiap petang, Mimie dan Julia ditugaskan menyampaikan Buletin Kota jam 6.00 petang. Kalau anda belum pernah dengar, Buletin Kota melibatkan berita-berita sekitar KL dan Lembah Klang. Menyampaikan berita berbeza dengan dj. Ada yang bertanya kenapa tak rekod sahaja berita tu untuk on air. Jawapannya mudah. Di RTM, berita mementingkan actuality dan tidak wujud istilah berita rekod. Berita RTM sudah diiktiraf dan mendapat ISO. Apapun, penyampaian Buletin KL lebih santai. Seram sejuk baca lepas lama tak on air. Tapi alhamdulillah semuanya ok..






Dan lagi yang menarik, dapat tengok kawan-kawan yang bakal menjadi ibu tahun ni insyaAllah, Nazirah dan Nik Aida. Memang Mama vouge. Julia dan Mimie dah passing batton pada mereka. Haha.. Lepas ni tunggu giliran Aen pulak. Menarik sangat pasal mereka berdua, jarak kahwin sehari tapi tarikh dijangka bersalin SAMA!! :) Julia doakan agar kawan2 ini selamat melahirkan. Tak lupa juga, Tahniah untuk Dj Ezan dan suami yang selamat menerima cahayamata, puteri sulung Nur iRDina pada 2 Januari lepas. Rindu konti sama-sama dalam Ladies Nite dan 3to6 zaman2 anak dara dulu.. Comel sangat macam mama dia.




4 comments:

YanDarwisy said...

alahai DJ Julia...comeynyer kamu!

azieazah said...

Selamat kembali bertugas... moga terus ceria di konti...

atuk santai ( AMIN) said...

:D:d

MrsWebmaster said...

Yan: Comei tu macam paham jek
Kak AA: THnks
aTUk: :)

THROWBACK GAMBAR-GAMBAR MASA MENGANDUNGKAN MIA

  Harini nak share gambar-gambar masa mengandungkan Mia. Ya, besarnya perut tu macam ada bantal. Mengandungkan Mia mudah saja, sama ma...