Friday, January 8, 2010

Macam2 Adik



Alhamdulillah adik dah dua bulan lebih. Sekejap je rasanya melahirkan, berpantang dan sekarang Mama dah mula bekerja. Namun sebenarnya menempuhi detik2 sukar ketika adik kena jaundis bukanlah sesuatu yang mudah. Mental dan fizikal Mama diuji. Sedihnya Mama sampai menangis mengenangkan anak Mama ni kena cucuk sana sini sampai lebam tangan dan kaki. Menjerit sampai hilang suara. Anak sekecil itu terpaksa melalui detik lebih sukar berbanding Mama yang hanya dapat melihat kesakitan yang adik alami. Meskipun Mak mertua selalu pesan, orang berpantang tak elok menangis.. Tekanan bagaikan terpaksa dilalui sendiri bila suami jauh di mata sementara Mama jauh di Kedah. Sejujurnya, Mama tak boleh sesekali berjauhan dai Abah, apatah lagi dalam keadaan begitu.



Alhamdulillah, Allah Maha Adil. Diberikan kami ujian kecil itu dan kami redha menerimanya, kini adik dah bebas dari jaundis. Apa yang lebih menggembirakan, adik memang anak yang baik. Tidur adik lena, tak banyak meragam dan menangis bila hendakkan susu, buang air besar, nak mandi ataupun tidak selesa/sakit perut sahaja. Adik dah pandai diagah dan sangat suka tersenyum. Moga adik terus diberikan kesihatan yang baik dan membesar dengan sihat dan bijak.



Adik titun dulu Mama..


Tak sempat nak pakai seluar dah landing baik punya..


Adik ketika menerima rawatan di HSAH


Jauh dari elemen kuning..


Kuningnya anak mama kena mandi Buah Keranda Cina

1 comment:

atuk santai ( AMIN) said...

atukhilhu

seronok kang > ada baby di lumah < lagih manyak baby dilumah lagih best < saya ada dua saudara keluarga (abang n saya)

THROWBACK GAMBAR-GAMBAR MASA MENGANDUNGKAN MIA

  Harini nak share gambar-gambar masa mengandungkan Mia. Ya, besarnya perut tu macam ada bantal. Mengandungkan Mia mudah saja, sama ma...